Sonsuz Lacivert


Bu gece gökyüzü bile telaş içinde

Uzaklara dalıyor küçük, çekik gözler.

Düşünceli, belki her şeyden şikâyetçi

Çokça iç çekiyor, laciverti anbean takip ederken

Farkında

Evet, artık gerçekten farkında

Büyümek böyle bir şey olsa gerek

Artık gökyüzü bile telaş içinde

 

Sen on sekiz sene bekle,

Sen birkaç milyon sene bekle, tam da

Kim bilir kimin doğduğu günü seninkine bağlayan gece

Bir yıldızın sonsuz lacivertte

Bir gözyaşı gibi kayıp gittiğini izle.

Hayret edilecek şey doğrusu

Bu gece gökyüzü bile

Apaçık bir telaş içinde.

 

Varsın görmesin gözler birbirini

Ayrı ayrı baksınlar hayata, oldukları yerden.

Ayrılanlar ölmedi, aksine doğdu yeniden

Özlem hiç eksildi mi?

“Kim bilir kimin doğum günü” bile bir özlem yaratıyor içimde

Tarifi imkânsız tonunda lacivertin

Daha bir anlamlı bugün

 

Oysa bilmiyordum böyle olacağını,

Yaz mı yoksa kış mı geldi, bilmiyordum.

Kimin aklına gelirdi?

Benim başıma geldi.

Hayret ettim ilkin,

Farkına vardım sonra:

Bugün, sırf sen doğdun diye

Değilse de

Gökyüzü bile

Telaş içinde.

Yorumlar