Narkissos'un Evlatlarına Hiciv

1.Giriş

Dimağımda tütüyor küllenmiş hatıralar,
kimliksiz sokaklardan geçiyorum.
Beni yalnız yolda olanlar
             ve tenhalar anlar.
Ben, kendim miyim bilmiyorum.

Kuşların kanatları kendiliğinden çırpılıyor,
      silgiler bağımsız siliyor dizelerimi.
Aklını terk eden bir gölge gibi geçiyorum
       Orhan Veli’nin ceketsiz öldüğü çukurdan.

2. Var Sanılan ve Sayılanlar Bir Sanrı mıdır?

Varsın kaçık desinler.
Yankısız çıkarım sevilen senfonilerin
             hüviyetsiz bir sayfasından.
Prometheus olur çalarım ateşi ansızın.
Bir tenhada Hayyam’la rubai okurken
           Dionysos’a şapka da çıkarabilirim…
Dante’yle cehennem ve arafı gezer,
      cennetin eşiğinden Vergilius ile dönerim.

Neydim doğmadan evvel
      yahut evrenin neresindeyim?
Kendim miyim
    yoksa kendimden öte bir benliğin mi esiriyim?
Yaşamak,
    belirsiz bir nefese hapsolmak
ve mahpusluk korkusuyla
     fikriyatını sunmamaksa,
baskılarla tutsak edilen özgürlüğümün
                  hangi evresindeyim?

3. Kendime ve Dünyaya Başkaldırı

Ben ki kendinde batan bir kuyu
yahut ayrık otuyum ekseriyetin gözünde.
Yaz günü ceketle çıkar,
        kış günü denize girerim.
                        -Kime ne?

Ben,
kendini kazıyan bir toprak
    ve havada doğan yaprak kadar 
         umarsız sözcükleri kovalarım.
Nasıl olsa bir gün şiirlerimi de yakar
          trende Turgut’la selamlaşırım.

4. Naçizane Fikrimce

Ne yapsam
nereye gitsem de kurtulsam kalıplardan
                           bilmiyorum.
Ey insanlar!
Naçizane fikirlerime kulak verirseniz
    şunları söylemek istiyorum…

5. Sonuç

Yalnız sen değilsin dünyanın sırlarına eren,
      hepimiz esasında hiçbir şeyiyiz birbirimizin.
Peşinden koşan yok, senin için can atan da…
Sokrates’in bilmedikleriyken onu bilgin eden
neyi bilmedin de taştın bu dünyadan?

Kendini özel sanan
    ve insanları hor gören her mahlûk
bir gün erdemini yitirir.
Ve Narkissos’un akıbeti
         mutlak kendisiyle yüzleşmektir.
Bunu unutma.

Yorumlar