KIRIK KALP

T.Üren


Gecenin üzerime verdiği ağırlıktan

kurtulamıyorum,

İçini aydınlatmak için girdiğim karanlık

çok kasvetli,

Kış geceleri beni şakaklarımdan sarsıyor

anlıyorum sigaranın yoksul üstündeki 

gücünü 

hasırımı tanrı için yaktım

kaydettim hafızama çocuğu

yürüyorum alaza doğru ve beni kendine çekecek 

güce karşıyım 

prangalar korkutamaz beni 

çünkü ben eğer bir kere görürsem seni

prangalara razıyım 

affetmek ne kolay çocukları

halbuki berkitilmiş kışı biz geçirdik 

sıcak çorba köyümüze uzak, köylüye de 

biz anladık çocukluğumuzu,

yaşayamadığımızı!

gençliğimiz aynı yola yoldaş

ve kadınlarımız aynı kıt kelime üzerine kurulu,

çocuk ne pahasına olursa...

deliriyorum az kaldı ve ağlayamamak koyuyor bana 

gökleri kucaklayamamak 

aradık tanrıyı bir kış günü 

bulamadık mevsimi değilmiş 

Ah bir olsa dediydik, kardeşlerim 

Kızılın gülence pembesi

dağıtırdık çocuklara sevgimizi

engelleri aşmak kolay 

çocuklar için razıyız 

yanmaya

doğmamış çocuğun kederi var üzerimde 

sitemli benim gibi 

kavuşamadığı için doğmadan 

tanrıya...

Yorumlar