SOKAK JARGONU

Tarık ÜREN


İçimde bir sokak çocuğu sevinci
Tüm mendilleri satılmış
Dünyanın ağırlıklarını omuzlarında
                   insanları gözünde
                    bedenleri tartıda tartmış
Ve içimdeki sokak çocuğu dile gelip
        ekmek yerine bir parça umut almış
Hayalleri o kadar büyümüş ki
Hiçbir alfabe kaleme alamamış
Sadece gözyaşının mürekkebiyle
               işlenmiş tenine nakış nakış
Ümitlerin pembeliğinden bıkmış
Üzüntülerine ancak böyle direniyormuş

O çocuk diyeceksiniz
Sokaklarda büyümüş
Harf nedir bilmez
Kitap nedir anlamaz
Ben de diyorum ki
O çocuk içimde
Sokağı damarlarım
Harfleri lügatım
Kitabı benim kitabım

Ve şimdi bir şey söylemek istiyorum
O iğrendiğiniz sokak jargonuyla
Bizim yatağımız olmadı
Havuzlu evlerimiz
Ya da son model arabalarımız;
Taşı yatak
Gazeteyi yorgan
Yağmurda dolan çukurları havuz
Elimizdeki değenekse arabamız
Ve unutmayın!
Hâlâ düşünüyorsak ve üşüyorsak;
Bizim hayallerimizi cebinizdeki
              tanrılarla satın alamazsınız

Yorumlar