İŞE YARAR BİR ŞEY


TÜR : Dram
YÖNETMEN : Pelin Esmer
SENARYO : Pelin Esmer, Barış Bıçakçı
YAPIM YILI : 2017
OYUNCULAR : Başak Köklükaya, Öykü Karayel, Yiğit Özşener, Ayşenil Şamlıoğlu, Berfu Öngören



Yönetmen koltuğunda Pelin Esmer'in oturduğu, senaryosu Barış Bıçakçı imzası taşıyan film edebi cümleler ve vurgulu anlatımla bezeli. O yüzden izleyenlerde adeta Barış Bıçakçı kitabı okuyormuş hissi yaratıyor.

Aynı trene binmek dışında ortak noktası olmayan Şair Leyla ile Hemşire Canan’ın istasyonda başlayan yol arkadaşlığını anlatıyor. Tren raylarda giderken ortaya da bir sır dökülüyor.


Filmin ortalarına doğru şiirselliğin içinde kaybolduğumuz sahnede Leyla içinden bir şiir mırıldanıyor:

"Ben turuncuyum ve hiçbir şey turuncuyla kafiyeli değil.”

(KjerstiSkomsvold, Hızlandıkça Azalıyorum)

Ve tren yolculuğu devam ederken şu dizeler ritim tutuyor:

"Beni çocukken bir fotoğraftan çağırdılar,
vardığımda hüzünlü bir genç kadındım."


"Şiirin üzerimizde bıraktığı o tanımlaması zor etkiyi sinemadan çıkan insanın üzerinde deneme arzusu" diye tanımlanan - işe yarar bir şey - filmi şiirseverler kalbinde ayrı bir yere koyacak. Film zihninizde unutulmayacak cümleler bırakacak. Keyifli seyirler...


Yorumlar